25 Ekim 2014 Cumartesi

SINAVLARA HAZIRLIKTA GEÇ KALMIŞ SAYILMAZSINIZ

Geçen hafta bu sayfalarda değerli rehberlik uzmanı Hakan Baykal, programlı çalışmanın gereği üzerine düşüncelerini paylaştı. Birçok öğrencimizin gönderdiği maillerinde “Şimdi programlı çalışmaya başlasak konuları yetiştirebilir miyiz?” şeklinde soruları oldu. Bu haftaki yazımızda aynı durumda olan üniversite adaylarına tavsiyelerimiz yer alacak.Hemen bir ders çalışma programı yapın Zaman olarak baktığımızda ilk sınav olan YGS 15 Mart’ta uygulanacak. Diğer sınavlar ise haziran ayında yapılacak. Bugün 25 Ekim. Yani sınava toplam 140 günden fazla zaman var. Kalan zaman verimli bir biçimde değerlendirildiğinde birçok şey değişecektir. Sınavlarda başarının ilk şartı hazırlık aşamasında doğru bir yöntem belirlemek, eksiklikler noktasında düzenli bir çalışma programı yapmaktır. Sınavların içeriğinin bilinmesi gerekirAdayların girecekleri sınavın genel özellikleri, hangi derslerden ne tür soru geldiği, söz konusu derslerle ilgili konu dağılımını bilmesi gerekir. Bu tür bilgilere FEM dershanelerinin internet sitelerinden ulaşılabilir. Adayların mümkünse bu tür bilgileri çalışma masasında bulundurmaları veya her an görebilecekleri bir yere asmaları yararlı olacaktır.Soru çözümü öncesi konuların kavranması gerekirÖğrenme için önce salt bilgiye sahip olunması gerekir. Öğrenmenin ilk düzeyi olan bu bilgilere, okulda öğretmenlerin anlattıklarından veya kaynak kitaplardan ulaşabilirler. Bilgiye ulaştıktan sonra bilginin iyi kavranması gerekir. Bu süreç verimli tekrarlarla, not tutarak ya da kendi ifadelerinizle özet çıkararak gerçekleşir. Yani, kısa süreli bellekteki bilgilerin uzun süreli hafızaya aktarılması kavramayla gerçekleşir. Kavrama düzeyinden sonra da uygulama basamağı gelir. Uygulama, konuyla ilgili soruların çözümüne geçmeyi içerir. Burada adayların yaptıkları en büyük hata, bilginin kavranmadan hemen uygulamasına yani test çözümlerine geçmeleridir. Tekrar, ezber değildirUnutmayı azaltan en önemli faktör tekrarlardır. Tekrarı belli periyotlarla yapmakta fayda olacaktır. Tekrarlarda öncelikle öğretmenin derste anlatmış olduğu derslere ve sınıfta çözmüş olduğu sorulara ağırlık verilmelidir. Çünkü bu bilgilerde seçicilik olduğu gibi daha önceden görme, duyma olduğundan hatırlaması kolay olacak ve anlamlı öğrenme hızlı gerçekleşecektir. Hazırlık sürecinde doğru kaynak seçilmelidirOlabildiğince planlı ve programlı geçirilmesi gereken hazırlık sürecinde kullanılan kaynaklar da büyük önem arz etmektedir. Kaynak kullanımında tercih, olabildiğince konuları özet halinde anlatmak yerine ayrıntıları ve önemli noktaları vurgulayarak anlatan yayınlardan yana olmalıdır. Ayrıca kaynakta hazırlanan soruların gerçek sınav sorularıyla örtüşmesi, konuların müfredata uygun olması, kaynakların bir ekip tarafından hazırlanması ve okurken gözü yormayacak estetikte olması gerekir. En verimli ders çalışma saatleriÇalışmaların en kolay öğrenilen ve dikkatin en kolay toplanabildiği saatlerde gerçekleştirilmesi gerekir. Verimli ders çalışma saatleri yani anlama ve dikkat yoğunlaşması günün belirli zaman aralıklarında artar ve azalır. En verimli saatler, birçok insan için sabah saatleridir. Çünkü bu saatlerde, beynimiz dinlendiği ve gerekli uykuyu aldığımız için ders çalışırken uyuklama ihtimali düşük ve çevresel uyaranlar etkin değildir. *FEM Yayınları Rehberlik Koordinatörü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder