6 Şubat 2016 Cumartesi

Öğretmen olmak istiyorum çünkü...

‘Kim Öğretmen Olmak İster' raporuna göre Türkiye'deki öğrencilerin yüzde 25'i öğretmenlik düşünüyor.

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) yıl sonunda ‘Kim Öğretmen Olmak İster' raporu yayınladı. 41 ülkede 15 yaş düzeyindeki öğrencilerin öğretmenlikle ilgili görüşleri alındı. Rapora göre, Türkiye'de öğrencilerin yüzde 25'i öğretmenlik düşünüyor. Öğrenciler, kendilerini etkileyen öğretmenleri sayesinde mesleğe sıcak bakıyor.

Matematik öğretmeni olmak isteyen lise 2 öğrencisi Serhat Baykal, bunun nedenini kimya öğretmenine bağlıyor ve ‘iyi öğretmen' kavramını kimya öğretmeninin karşıladığını söylüyor. Baykal, öğretmenini, “Onun öğrencilerine somurttuğunu görmedim. Bütün sıkıntılarımızla ilgilenirdi. Bizi öz çocuğu gibi görürdaü. Bu devirde böylesini görmek benim için şans oldu ve meslek tercihimde etkisi büyük.” diye anlatıyor.

Lise son sınıf öğrencisi Aliye Yıldırım, İngilizce öğretmeni olmak istiyor. Şüphesiz ailesinde 5 öğretmen olması onun bu kararında etkili. “Küçükken en çok öğretmencilik oynamayı severdim. Öğretmen olmak çocukluk hayalim.” diyen Yıldırım, kardeşlerine ders çalıştırarak şimdiden pratik yapıyor. İnsanlığa faydalı olmak için öğretmen olacağını ifade eden Yıldırım, öğrencilerin yardımına koşan, şefkatli, esprili, eğlenceli, arkadaş gibi bir öğretmen olacağını söylüyor. Atanamayan öğretmenlerden haberdar olduğunu anlatan Yıldırım, “Şu an tek düşündüğüm kendimi en iyi şekilde yetiştirmek. Umudumu koruyorum çünkü İngilizce öğretmenlerine ihtiyaç daha fazla.” şeklinde konuşuyor.

Hırslı öğrenci, öğretmenliğe mesafeli

OECD verilerine göre Güney Kore yüzde 15,5, Endonezya ise yüzde 12,1 ile öğretmenlik kariyerine en sıcak bakan ülkeler arasında. Öğrencilerin akademik profillerine de vurgu yapılan raporda hırslı öğrencilerin öğretmenliğe uzak durması dikkat çekiyor. Kızların yüzde 6'sının, erkeklerin yüzde 3'ünün öğretmenlik düşünmesi de kızların mesleğe daha meyilli olduğunu ortaya koyuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder